oncontextmenu="return false"

we never did right from the start

Well.. idag läggs lilla Leo, brorsbarnet, in på sjukhus och imorgon opereras han. Operationen kommer ta cirka 6 timmar och han kommer ligga kvar på sjukhuset i minst 2 veckor om allt går bra och under en av dessa veckor kommer han vara full med slangar i ryggen, munnen, armarna osv. Usch! De säger att han kommer ha så hemskt ont efteråt :( Det känns så himla hemskt att de ska hålla på med lillskrutten, bara 1½ år liksom. Gah. Och sen att veta att det faktiskt finns en chans att han inte klarar operationen, det förrvärrar bara allt ännu mer. :( Så nu tänker jag ju lite på hur det var senast jag såg honom, men nej usch.. nu ska jag inte tänka så där. Leo kommer komma hem, yepp, det kommer han, även om han bara kommer ha en halv lunga kvar, så kommer han komma hem.
Sen är det väldigt jobbigt att se storebrorsan så nervös.. och jag tror aldrig att jag har sett honom så pass rädd som han nu är :(
Men nu bor Oliver hemma hos oss under den här perioden, och just nu ligger han i min soffa och kikar på sin allra favoritfilm "Bilar". Han är allt för söt!

image64image71

Jag började känna iförrgår att jag hade lite ont i halsen och det har jag fortfarande, skittrist. Har verkligen ingen lust att bli sjuk! Speciellt inte den här vecka ;/
Men imorse kom jag upp lättare än vad jag trodde, skulle bli skönt att få träffa alla sköningar igen. Började med samhällskunskap, ganska nice. Hade sedan matteprov, och ja, det gick helt okej faktiskt. Han rättade direkt, och jag skulle bara komplettera en sak och sen har jag godkänt på det provet. Skönt! Sen var det lunch, ingen vidare hit idag inte! Sen skulle alla vi på SpB-laget se en teater vid 12.20, så vi skulle missa engelskan och spanska. Alltid älskvärt när det inte är någon spanska ;D Teatern var helt okej, höll väl på 1h och sedan fick vi diskutera lite frågor kring teaterns ämne. Efteråt satt vi och chillade och sen var sista lektionen kommunikation. Slappt slappt slappt. Fick sluta 1h tidigare,love.

Ikväll skulle jag egentligen behöva och vilja träna, men tiden finns inte riktigt. Imorgonkväll kanske!

Sen imorgon var det tänkt att jag skulle till skolan för att fixa ihop det sista med ett grupparbete, vi har redovisning på torsdag och vi ligger ganska risigt till med tanke på att vårt manus inte är klart.. men självklart så är alla i min grupp borta idag när jag försökte hitta dem för att bestämma tid. Så jäkla underbart...verkligen! ;/ Suck.

Ääh, nu ska jag sluta gnälla och göra nått vettigt istället.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Usch vad läskigt med operation på en sån liten. Vad e det för fel? Stackare. Hoppas det blir bra!

2007-04-17 @ 19:20:28
Postat av: Pernilla

Magdalena: han föddes med bara en fungerande lunga, så dom var tvungen att ta bort lungan som ej fungerade plus halva av den andra lungan pga av massa saker som han hade där och blabla! ;/ Riktigt läskigt men som tur var gick det toppen! Över förväntningar, men ont har han nu :(

2007-04-18 @ 17:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP..?

E-postadress:

URL:

Kommentar: