oncontextmenu="return false"

18-19, kolmården

I'm feeling alive all over again.

Lördagen började med
att mamma väckte mig 6.30 för att åka till Kolmården. Trött som jag var så klev jag upp, gjorde mig iordning och slängde i mig frukost och som vanligt var det mig de fick vänta på. Vid lite över 7 så åkte vi iväg och jag tänkte "kan sova i bilen, gud vad skönt" men fy vad fel jag hade. Att sitta mellan två 4-åringar som pratar med varandra över en själv, gör verkligen inte så att man kan somna skönt. En halvtimme-timme senare blev det ombytta roller. Jag var riktigt pigg, satt och sjöng, dansade och festade loss på massa festisar och frukt. Ha. Men jag förstår inte hur de orkade med mig faktiskt. Haha.
Vi var väl framme vid Kolmården runt 9.30 och sen ja, började dagen liksom. Men det var riktigt mysigt att gå där och vi hade sån tur med vädret, det bara småregnade lite ibland och sen när vi var klara med allt - då började det regna mycket mer.
Men det allra roligaste måste nog ha varit när vi gick förbi en ljudspelare som stod gömd, och när man går förbi den så hör man ljudet av en tiger som ryter riktigt högt, men iaf.. Vi gick förbi där och så kommer ljudet, resten av familjen får direkt ingen jättestor reaktion, men Oliver&jag.... vi flög hur långt som helst åt andra hållet. Rädda som fan. Haha. Jag brast sedan ut i skratt när jag fattade vad det var, medan Oliver bara stod och ser livrädd ut. Hemskt var det ;>
Sen kikade vi på delfinshowen också, och alltså.. jag vill såå gärna bada med delfiner. Det är verkligen nått jag måste göra, gud va roligt.

Efter en heldag där på sjävla djurparken så åkte vi safari. Ballt ballt. Sen så åkte vi dit där vi skulle sova över natten. Vi fick en sån jädrans söt stuga precis vid vattnet, mysmysmys. Middag blev på en asfin resturang med sån vacker utstikt, great.
Ungarna slocknade redan vid 20 och jag ska säga att jag var inte sen efter.. Vi började kika på en film som började vid 21, 10 minuter senare hade jag somnat i soffan och en kvart senare petade mamma på mig. Haha. Men jag klarade inte av att hålla ögonen öppna så det blev sängen för min del.

Vaknade 7.15 imorse
, kände mig riktigt pigg och det var superfint väder. Mmm lovely. Runt 9.30 drog vi för att kika in Akvariumet som finns utanför djurparken. Riktigt läckert var det, verkligen. Speciellt alla fiskar och de stora hajarna. Men jag typ sprang förbi alla ormar.. ne fyfan vad jag hatar ormar, äckligt äckligt.
Sen runt 11 började vi åka hem igen och så var vi hemma runt halv två. Skönt.

Det köptes även lite saker, jag köpte två armband, två koppar och en ljusgrej. Superfint, japp.

Familjeutflykter alltså, sött.

Några av alla de 300 bilderna som togs:


image275

Kommentarer
Postat av: Sara

Åååååh vad mysigt ni ser ut att ha haft det! Jag hade också velat följa med.:)

2007-08-19 @ 17:47:50
Postat av: lollo

haha älska bilden när oliver är groda :D

2007-08-19 @ 21:52:37
Postat av: Annie

SERU, en bild när dom klappar en get, jag sa ju att det var vanligt ;D

2007-08-20 @ 17:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP..?

E-postadress:

URL:

Kommentar: