oncontextmenu="return false"

Vitryssland 19-24 september

Jag hatar att försöka sätta ord på saker man har upplevt, för det är alltid lika svårt och det är verkligen som man säger - "det går inte att beskrivas, det måste upplevas".

Och så känner jag med Vitrysslandsresan. Vi gjorde hur mycket som helst, upplevde massa, fick nya perspektiv, lärde oss nytt och det är omöjligt att förklara allt.
När man får se lite mer av världen, så växer man också lite mer som person. Man vidgar sina vyer och jag måste säga att denna resa har verkligen fått mig att uppskatta det jag har så himla mycket mer! Nya perspektiv är så jädrans bra ibland. Det behövs.

Jag måste tacka er allihopa, ni är toppen. <3
(Även fast jag verkligen hade hemlängtan ibland...)


Vår lila hippie-buss som tog oss överallt. Annas dröm om M. Litauen. ''Jag vill vara din Margareta". Romeo och Julia. Aleysa. Spela i en orkester under en konsert. Dans. The Keys of Kingdom. Översociala. Vilejka. Dvinatsat. Mat mat mat mat mat mat. Snarkning. Måla. Grillparty. Volleyboll. Ballet. Katten Gustaf. Shopping i Minsk. Cashen flödar. Choklad. Museum. Logos. Ton med skratt. Bro. Chirre. Rubel. Nadezha. Sånguppträdande. Edward Matiusonok. Dramatisering. Helikoptrar.

Ledmotiv för resan: ''jacob jacob, jag står vid din dörr och jag vill ha tillbaka min lever".
Resans bild: Jag fångade en bild på Johan&Anna och jag har nog ALDRIG i mitt liv skrattat så mycket åt en och samma bild. Den bästa bilden jag någonsin har tagit, haha. Men den är alldeles för rolig (och ful) för att lägga upp, hahhah.

MEN jag måste ju lägga upp några sköna citat som har sagts under hela resan:

Vi sitter i bussen och är utanför Arlanda, Anna ser tornet där man ser alla flygplan ifrån och med en allvarlig röst och blick,
Anna- Är det där kaknästornet?
(Alla som känner Anna vet att den bruden kan ha världens allvarligaste röst och blick, men egentligen skämtar hon. Men det tar alltid 40 år för en själv att förstå att hon faktiskt inte är dum i huvudet)

Vi ligger i sängen på hotellet

Lännis- Du...var är vi?

Johan- Alltså, vad är det här för oseriös ballet, det ser ju ut som hela havet stormar!

Anna berättar om toaletten på balleten
Anna- ett litet hål i marken lixom!!!

Sara- Amen vaaa, vad fan är det där.. hon kan ju fan inte skutta omkring så där!

Elin- do you sleep with your boyfriend every night?
Stacy- ??? (chockerad blick)
Jag- (men gud, fattar hon inte, suck) DO YOU SLEEP WITH YOUR BOYFRIEND EVERY NIGHT?
Stacy- .....
Jag och elin tittar förvirrat på varandra
Jag- OJ, NO NO WE DIDN'T MEAN THAT, NOT SEX. We just wondered if you two sleep often, you know...? fan då

Göran, läraren- Alltså.. igårnatt så låg jag jättelänge och tänkte: "tänk om dom just nu ligger och spyr för att dom har supit sig fulla på dålig rysk vodka", men så tänkte jag att "njaaaaeee..." så jag somnade om istället.

Johan tittar in i en spegeldörr på flygplatsen i Litauen:
-åh killen där har likadana kläder som mig!

Vi ska säga hejdå till vitryssarna, de flesta står och gråter och vill verkligen inte åka hem.
Bussen kommer mot vårat håll för att hämta upp oss.

-Neee vi vill inte åka hem! Buhuuu..
Annie&jag- JAAAAAAAAAAAA, BUSSEN!!!!!!!
och vi rusar till väskorna och springer fram till bussen. Lite hemlängtan kanske?


Kommentarer
Postat av: Sara-para

ÅH VAD UNDERBART. Jag vill också.:(

2007-09-27 @ 23:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP..?

E-postadress:

URL:

Kommentar: