oncontextmenu="return false"

fina människor

Jag ligger i sängen, läst ett antal kapitel men är pigg som en lärka. Imogen heap strömmar ut ur högtalarna, albumet ellipse. Har fortfarande svårt att lyssna på albumet speak for yourself, trots att jag älskar det så oerhört.

Jag har tänkt lite på det här med vänner och hur fruktansvärt viktigt det är att ha folk omkring sig som man mår bra av. Som inte drar ned en, utan lyfter upp en i alla lägen. Även då man kanske helst vill ligga där nere på botten.
Och hur viktigt det är att bara kunna skratta åt små enkla saker, som att en vän råkar spottar ut cola på mcdonalds, när man berättar om helgens bravader, eller att man delar ett skämt som ingen egentligen förstår, det är bara roligt ändå. Det är så viktigt att det är lätt till skratt.
Jag har fina människor omkring mig som gör att jag vaknar upp med träningsvärk i magen av alla skratt varje dag. De är enkla och finnas alltid där med öppna armar. Det handlar om att ge och ta, och självklart stöter man på de människor som tar och tar, men aldrig ger. Tar all ens energi och lämnar en lite halvtom. Det är sådana människor man går vidare ifrån och raderar numret på.


Sen håller man så hårt man kan i de som är så där förbaskat fina,
och ni vet precis vilka ni är för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP..?

E-postadress:

URL:

Kommentar: